Wednesday 9 November 2016

תהליך הבחירה ב קוואסאקי w800

שלום לקוראים. השלמתי החודש תהליך של כחצי שנה, וחזרתי לרכוב על אופנוע לאחר הפסקה ארוכה של 25 שנים. מטרת פוסט זה והבאים אחריו הם לעזור לאנשים במצבי: אנשים ונשים בגיל העמידה המעוניינים לחזור לתחום הדו-גלגלי.
באנגלית יש שם לתופעה: Born Again Middle-aged Biker   או בקיצור   Bambi.
קצת רקע:  אני בן 53, נשוי פלוס שלשה ילדים בוגרים, עצמאי, מתגורר בישוב קהילתי בגליל. אי שם בשנות ה80 רכבתי על קטנועים ואופנועים ככלי התחבורה העיקרי והיחידי שלי. האופנוע האחרון שלי היה מוטו-גוצי וי50 סימן 3. האופנוע נמכר בשנת 1990 ומאז אני במכוניות. מדי פעם יצא לי לרכוב:  בנסיעות לחו"ל, על כלי של חבר מהמילואים , ופה ושם בכל הזדמנות... והנה בחודש דצמבר האחרון החלטתי שזהו, חוזרים לרכוב. אך הפעם לא ככלי תחבורה עיקרי אלא בנוסף לרכב שלי, כלומר אופנוע שישמש אותי לטיולים בכבישי הגליל היפים, ומדי פעם לסידורים קטנים בעיר הקרובה.  חזרתי לקרוא מבחני דרכים, כתבות, ופורומים ויצאתי לסיבוב ראשון של רכיבות מבחן. הרכיבות הראשונות היו כולם על קטנועים (בשלב זה עוד שקלתי קטנוע). רכבתי על: פיאגו אקסאבו, דאונטאון 300, קוואסאקי J300, סאניאנג 250  ושוב על האיקסאבו.  סיכום – קטנועים לא נוחים לי. כלומר - תנוחת הישיבה עם הרגליים קדימה כשמשקל הגוף כולו על הישבן והגב התחתון , ללא אפשרות להעביר חלק מהמשקל דרך הרגליים אל הרגליות – ממש לא היה לי נוח. ומאחר וממילא ואין לי ממש צורך ביכולות העירוניות ובפרקטיות של הקטנועים.  בקיצור – קטנועים נפסלו.
יצאתי לסיבוב שני של רכיבות מבחן על אופנועים קטנים עד 250 סמק. רכבתי על: קיואיי בלאקסטר, קליבלנד, וסוזוקי אינזומה. (בשלב זה עדיין הגבלתי עצמי לנפח 250 סמק משיקולי עלות הביטוח).משלושתם האינזומה היה נוח, נראה טוב ואמין ונהניתי ברכיבת המבחן. ניגשתי לעפר אבניר לדון באפשרות רכישה. אנשי המכירות של עפר אבניר אמנם היו אדיבים אך בלתי גמישים לחלוטין. כלומר, כל בקשותי להנחה, אבזור, טיפול חינם ,או אביזרים נענו בשלילה מוחלטת. ניסיתי ביד 2 ובדקתי שני כלים משומשים למכירה, אך גם כאן הפתעה – מחירים מופקעים וללא גמישות מצד המוכרים (דרך אגב, שניהם עדיין לא מכרו עד היום.....מעל ארבעה חודשים) והחלטתי להמשיך לחפש.
בשלב זה נודע לי (כאן מהפורום) על נושא הקלות המס לעצמאיים. התייעצתי עם רואה החשבון שלי והוא אישר את נכונותם.  למי שלא יודע אז בקצרה: עצמאי / עוסק מורשה יכול לרכוש כלי רכב דו גלגלי   קטנוע או אופנוע,  ולזכות בהקלות מס רבות, ובלבד שהכלי רשום ברישיון הרכב תחת קטגוריה 2L . זוהי הקטגוריה עד 47.6 כוח סוס , או 35KW ללא קשר לנפח המנוע. ההקלות הן משמעותיות מאד: החזר של כל המעמ, ובנוסף כל ההוצאות הישירות והעקיפות מוכרים כהוצאה למס הכנסה.(פחת שנתי, תיקונים, טיפולים, תחזוקה, מיגון, ביטוחים). חזרתי לסיבוב נוסף של רכיבות מבחן על כלים בקטגוריה 2L כגון: הונדה cb500x, רויאל אנפילד, הארלי סטריט, וקוואסאקי 800W. כאן קרה משהוא מעניין..... משהו ששמעתי עליו בפורום ולא כל כך הבנתי למה הכוונה , עד שזה קרה לי.  ירדתי מחייך מנסיעת המבחן על ה W800 וידעתי שזהו זה, מצאתי.

בפרק הבא: הרכישה

  

No comments:

Post a Comment