Wednesday 9 November 2016

הרצה לאופנוע (ולרוכב)


אתם כבר יודעים שאין כאן מידע טכני, מקצועי או השוואתי. אני משתף אתכם ברשמים סובייקטיביים של בחור בן 53 שחוזר לרכוב לאחר הפסקה של 25 שנים. לתופעה הזו קוראים בחול   BAMBI ראשי תיבות של    Born Again Middle-aged Biker הפוסטים נועדו בעיקר כדי לעזור לקוראים אחרים במצבי, שרוצים לחזור אבל חוששים.
ובכן, בשעה טובה , לאחר כל שלבי רכיבות המבחן, מבחני הדרכים, התייעצויות,  בחירת האופנוע  , רכישת הביטוח וההצטיידות הגיע היום הגדול  - במבי  חוזר לרכוב.  הנסיעה הראשונה היתה ביום קבלת הכלי במטרו תושיה, הורדתי חגיגית את הניילונים מהקוואסאקי W800 החדש והנוצץ, בצביעה שחורה מדהימה הנקראת Black Edition,  קשרתי את התיק למושב האחורי ויצאתי בדרכי הביתה לגליל התחתון. תערובת של תחושות:  חשש, לחץ, ריכוז עילאי, התחלפו ככל שהצפנתי בתחושות כיף ושמחה. תכננתי מסלול עם עצירות: תדלוק ראשון באם הדרך, קיסריה חוף הקשתות לצילומים ראשונים, דרך אור עקיבא לזכרון יעקב, פלאפל במדרחוב כשהאופנוע על ידי מושך סקרנים ומבטים, על הכביש הישן לצומת בית אורן, עליה לכרמל וירידה ליגור,על כביש 70 עד צומת אבליים, עליות ופניות והביתה. המשפחה מחכה , מצטלמים, מתפעלים, לא מאמינים שעשיתי זאת , קניתי אופנוע וחוזר לרכוב.
הרצה למכונה: אני חייב לציין שיש המון גישות ועצות לביצוע הרצה ולפעמים המידע סותר את מה שרשום בספר הרכב הספציפי. החלטתי לעשות הרצה משולבת, כלומר לבצע על פי רוב היועצים והמאמרים וללא חריגה ממה שרשום בספר הרכב: יצא משהו כזה: לא לעבור 4000 סלד ב800 קמ הראשונים, ומקסימום 6000 סלד עד 1600 קמ.  לא לנסוע במצערת קבועה לאורך זמן, לא לאמץ את המנוע, לא להרכיב, לא להאיץ בהילוך גבוה מדי, לבחור מגוון רב ביותר של דרכים כולל עירוני , בינעירוני, עליות וירידות, רמזורים,לא לרכוב בשעות החמות של היום. לשמן שרשרת לאחר 500 קמ ולהכניס את הכלי לטיפול ראשון כשמגיעים לאלף.
במקביל להרצה של האופנוע, לא פחות חשוב שלב ההרצה של הרוכב, ולכן אני שמח להוסיף רשימת הרצה לרוכב בקטגוריית BAMBI
  1. כולם , אבל כולם בטוחים שהשתגעתי לגמרי והתגובות של הקרובים אלי הם תערובת של תדהמה, הפתעה, חששות  ו...הערצה (על שהעזתי ללכת נגד כולם ולהגשים את החלום)
  2. המיגון המלא הוא אכן מעיק, חם, מסורבל  אבל מתרגלים ולכן לא לוותר לעצמכם .
  3. בחרתי שעות רגועות לרכיבה : אני אוהב את השעות 9 בבוקר עד 13   באמצע השבוע  ויום שישי אחהצ.  התנועה דלילה ובעיקר אין את כל הממהרים לעבודה  - אלה הנהגים המסוכנים ביותר לדעתי
  4. לשמחתי אני גר בצפון ולכן כבישי הבית שלי הם הכבישים שאתם במרכז חולמים עליהם : כביש משגב -  כרמיאל,  כביש כרמיאל – תפן- מעלות, כביש אלקוש- בירנית, כביש הצפון הישן עד אביבים. חזרה דרך חורפיש או פקיעין. סיבוב כזה לוקח לי בערך שלש ארבע שעות. (תלוי כמה זמן אני נתקע בגלידה בוזה בקיבוץ סאסא...)
  5. העצירות הם חלק מהחוויה, תבחרו מקומות טובים בהם אפשר לעשות סידורים רבים בזמן העצירה: שירותים, למלא או לקנות מים, נוף יפה לצילומים, קליטה סלולארית טובה כדי לשלוח את התמונות למשפחה, ספסל ישיבה נוח , צל לרוכב ולמכונה.
  6. ציוד: פנס ראש, לדרמן, פאסט עטוף בפצפצים, בקבוק מים, כובע, סמרטוט, חטיף בריאות ושקית שקדים, שטר 200 שח  צמוד לכרטיס הביקור של הגרריסט שלכם, ווסט צהוב זוהר (חובה על פי חוק)
  7. עוצרים המון לתדלוקים אז הנה כמה עצות שאספתי מרוכבים שפגשתי בתחנות הדלק ושמחו לעזור לבשר טרי :לחנות מטר מימין למשאבה, תמיד לרדת מהכלי ולדומם, לתדלק על רגלית צד, לתדלק בעצמך, לא לטפטף, לאפס את הספידומטר.
  8. רוכב לאט, לומד את האופנוע, לומד את הכבישים, לומד את עצמי, נהנה מכל דקה, מאושר!!
  9. רשימת קניות: תיק זנב איכותי 15 ליטר, מגפיי קיץ. 
  10. מתכנן קורס רכיבה, או מדריך אישי שיבוא אלי לצפון, אשמח להמלצות


No comments:

Post a Comment