Monday 1 May 2017

במבי בעד ארגז

Displaying DSC_5475.JPG
קראתי בהנאה את הפוסט של כרובי המתנגד נחרצות להרכבת ארגז על האופנוע. למעוניינים חפשו את המאמר שלו בכרובלוג. נציין שאני מאד נהנה מהמרכיב הפילוסופי של האופנוענות ומפוסטים כמו של כרובי המתייחסים להיבטים רוחניים של הרכיבה.
האמת, ככל שחשבתי יותר על הנושא הבנתי שהויכוח דומה מאד לויכוח המפורסם על תחזוקה עצמית מול מכונאי מקצועי המופיע בצורה הטובה ביותר בפרק 1 בספרו של רוברט. מ פירסינג ז"ל  "זן ואומנות אחזקת האופנוע". המחבר פירסינג מתחזק בעצמו את האופנוע ונהנה מכך מאד, ואילו חבריו לרכיבות, הזוג סילביה וג'ון סאתרלנד סולדים מההתעסקות בכך. פירסינג מנתח את חבריו ומגיע למסקנה שהאופנוענות והרכיבה עבור חבריו ג'ון וסילביה, מהווה בריחה זמנית מהשתלטות הטכנולוגיה על חייהם, ולכן הם נמנעים מכל פעילות טכנולוגית הקשורה לאופנוע, הם רוצים לרכב ולרכב וזהו.
אני בעד ארגז משתי סיבות: החופש שהוא מקנה לי בזמן הרכיבה ובעצירה, ומהסיבה שהאופנוענות עבורי היא הגדרה של האינדיבידואליות שלי.
נתחיל בטיעון השני כי הוא מוביל לראשון: אני קונה את האופנוע שלי, מאבזר אותו ורוכב עליו  ללא התחשבות בדעת הקהל, בטרנדים, בפורומים, בהערות של בני המשפחה, ובעיקר ללא התחשבות בהמלצות של שאר האופנוענים. הרכיבה עבורי מגדירה את הרגעים בחיי בהם אני נטו אני. כשאני עולה על האופנוע שלי , אני משאיר בבית את דמות האבא, הבעל, את איש המקצוע שאני. כשהקסדה על הראש  אני לבד, רק אני עם עצמי ומחשבותיי . אני רוכב במהירות הנוחה לי , בכבישים שאני אוהב, ליעדים שאני מעדיף. הרכיבה היא התמצית המזוקקת של אני לבדי ואני עושה מה שבא לי, לא מתחשב באיש, אני בפסק זמן ממרוץ החיים,  נטול אחריות ודאגות. רוכב את עצמי עם עצמי. רק כשאחזור הביתה, אסיר את הקסדה והמעיל, אחזור לשגרת החיים.
ולטיעון הראשון: הארגז היפהפה שהרכבתי על אופנוע הרטרו הקלאסי שלי , קוואסאקי W800 הפך את האופנוע ליפה הרבה יותר. הנסיעות שלנו הפכו רחוקות יותר, רגועות יותר, המים שאני שותה תחת העץ הפכו למתוקים יותר, התמרים ובקבוקי היין שאני מביא הביתה בארגז, משמחים אותי ואת אהוביי. החולצה הטרמית מחממת אותי כשפתאום קר, התפוח וחטיף האנרגיה מזרימים אנרגיה לעורקיי.
אני פונה לחבריי הרוכבים להתעלם מהרעש, החליפו את הפורומים ברכיבות ארוכות ורגועות, ריכשו את האופנוע שבא לכם (אני בכלל טוען שהאופנוע שלי הוא שבחר אותי...), אבזרו את האופנוע לפי הנוחות וההעדפה האישית שלכם, שימו קסדה ואטמים, סננו את הרעש וצאו לחופשי.



No comments:

Post a Comment