Friday 9 February 2018

רשמים מקורס רכיבה מתקדמת באופנוע והשוואה בין הקורסים

אתמול (8.2.2018) אני ועוד תשעה רוכבים , בילינו יום שלם במגרש החניה / האימונים המאולתר הצמוד למרכז הקונגרסים בחיפה, בקורס פרו אחד של חברת פרוריידינג.
לפני כשנה וחודשיים השתתפתי בקורס המקביל של חברת אופנוען מאומן, כתבתי את רשמי כאן https://backtomotorbikes.blogspot.co.il/2016/11/blog-post_14.html
אנסה לסכם את הקורס אתמול ואז לערוך השוואה בין שני הקורסים. כמובן לציין שאלה הם רשמי הפרטיים והסובייקטיביים בלבד.
הקורס אתמול התחיל בגמגום, צוות ההדרכה שמנה ארבעה מדריכים הגיע למגרש באיחור, בנוסף נשבה רוח מזרחית חזקה שהקשתה על הקמת האוהלים, היה קושי בסגירת המגרש לכניסת כלי רכב ועוד צרות.
המדריכים לא בדקו לחץ אוויר בצמיגים, ולא ביקשו לראות ביטוח ורשיון רכב. לבסוף לאחר ההרשמה, ההתארגנות, ובערך שעה איחור, הצוות התגבר על הכל והתחילו השעורים העיוניים.
המדריך היה סביר... לא יותר. יש הרבה מקום לשיפור בתחומים: שליטה בחומר, אופן ההעברה, עזרים, וגם הייתי מעדיף התנהלות אישית מכובדת יותר, שימוש בשפה נאותה. לאחר כשעתיים!! של שעורים עיוניים עלינו על הכלים לביצוע תרגילים. התרגיל הראשון היה רכיבה במסלול הכולל פרסות, פניות, ויישורת.  המדריכים עצרו את הרוכבים אחד אחד  והקפידו על מבט, תנוחת הרכיבה, ישיבה, אחיזה בעזרת הירכיים, הרפיית הכידון, כריות כף הרגל על הרגליות, שתי אצבעות על המנופים, ועוד הערות. אח"כ חזרנו לכיתה, לשיעור בלימה . שוב רמת השיעור הייתה בינונית לדעתי. אבל התרגול שוב היה מעולה, כל רוכב האיץ ובלם מספר פעמים בתורו, וזכה לפידבק מיידי מהמדריכים. חזרנו לכיתה לשיעור חמיקה ממכשול. שוב שעור סביר, ושוב תירגול מעולה. המדריכים הצעירים יותר, נתנו לי דגשים אישיים, בצורה מדויקת , ברורה, לא ויתרו, העירו שוב ושוב עד שביצעתי נכון. פשוט מצויין.
לאחר ארוחת הצהריים, נערכנו לשלב הנקרא אימון פניות. המסלול הורכב כך שבהקפה אחת הרוכב יתרגל את כל מה שלמדנו כל היום: האצה, העברת הילוכים והחזרת כף הרגל, חמיקה ממכשול, בלימה נכונה, פניות בכל מיני רדיוסים, מבטים, פרסה.
השלב הזה היה מבחינתי הטוב ביותר בכל יום האימונים, המסלול היה מאתגר אבל גם מהנה, עשיתי עלין שלשה סשנים של 25 דקות כל פעם. הרגשתי איך אני מתיידד עם המסלול ועם הכלי, משפר את המבט, מהדק את תנוחת רכיבה, מקפיד על ההנחיות של המדריכים , הרכיבה השתפרה , המסלול זרם, הגברתי מהירות, והחיוך שלא ירד כנראה השאיר סימן בתוך הקסדה.

השוואה בין הקורסים: באופנוען מאומן קיבלתי שיעורים תאורטיים ברמה הגבוהה ביותר, מפי מדריכים שהם כנראה הטובים ביותר בארץ. המעטפת וההתייחסות  הייתה מקצועית  וללא פשרות.
בפרוריידינג השיעורים התיאורטיים היו בינוניים והמעטפת הייתה מעט חובבנית (כמובן שיש תרוץ מאחר והקורס נערך בחיפה בתנאי רוח חזקה, ודרש התארגנות מיוחדת, סביר להניח שהקורס במגרש הבית מתנהל טוב יותר. )
באופנוען שיטת הפידבק היא שצועקים לך הערות תוך כדי הרכיבה במסלול, בפרוריידינג  קיבלתי פידבק אישי יותר, פרטני, עיקש, מדוייק (המחיר הוא שממתינים יותר בתור לכל תירגול, לדעתי זה שווה). באופנוען לא הרגשתי שתרגלתי מספיק, בפרוריידינג קיבלתי יותר זמן מסלול, עם הנחיות ברורות לגבי תירגול  ופידבק מידי לשיפור הביצועים.

לסיכום: כנראה שאין מנוס מלקחת את שני הקורסים הבסיסיים של שתי החברות. באופנוען מאומן תקבלו מעטפת מקצועית יותר ושיעורים עיוניים ברמה הגבוהה ביותר מהמדריכים המובילים בארץ.  בפרוריידינג תזכו לפידבק אישי פרטני ומדויק ותיהנו מיותר זמן תירגול על מסלול זורם ומהנה ביותר.


בהצלחה