Thursday 25 February 2016

נסיעת מבחן על סוזוקי GW250 אינזומה

הנה התרשמותי מהאופנוע הנל עליו נסעתי אתמול ברכיבת מבחן יום רביעי 24 פברואר 2016
תיאמתי מראש דרך הסוכנות , הגעתי בשעה היעודה , האופנוע היה מוכן , צילמו את רשיון הנהיגה שלי , חתמתי על טופס וקיבלתי קסדת "הדגמה"
הנציג של עפר אבניר היה אדיב ומקצועי , הסביר לי כיצד לתפעל את כל המנופים והמתגים, ויצאתי לדרך
הסוכנות של עפר אבניר נמצאת ברחוב הסדנא בתל אביב, אז יצאתי שמאלה לדרך קיבוץ גלויות והתחלתי בנסיעה.
כאמור בפוסטים קודמים, אני ללא אופנוע כ 25 שנים אז כמובן שכל נסיעה על כל כלי היא מהנה וכייפית ובכל זאת הנה התרשמותי
המנוע חלק ונעים (טווין מקבילי), אין ויברציות, צליל שקט , קלאץ רך ורגיש, ההילוכים משתלבים בקלות, תצוגת השעונים מצויינת, כל המידע זמין וברור וקריא מאד, מאד נחמד שיש תצוגה של מצב ההילוכים כך שאתה יודע באיזה הילוך אתה, שיכוך המהמורות  מעולה, ברקס אחורי הרגיש טוב, הקדמי פחות
ההילוכים הראשון והשני ממש קצרים ולכן בנסיעה בין הרמזורים כל הזמן צריך לבחוש בהילוכים
המעצור הקדמי הרגיש קופצני, כלומר במשיכת הידית המעצור נשך מיד ובחוזקה וגרם לצלילת הכידון ואני ציפיתי להאטה הדרגתית יותר ועם רגש ולכן השתמשתי יותר במעצור האחורי
תנוחת הישיבה קצת בעייתית -  אמנם הכסא רחב רך ונח אבל הוא מטה אותך קצת קדימה ולמטה והרגשתי שהתכשיטים שלי  נמעכים על מיכל הדלק, הכידון טוב אך הייתי מעדיף קצת  יותר זקוף, הרגליות נוחות מאד, אני מעדיף תנוחה זקופה , כזו שניתן להעביר את משקל הגוף דרך הרגליים אל הרגליות ואפילו  לעמוד על האופנוע כדי למנוע זעזועים מהגב כשעוברים למשל מעל מכסי ביוב או בורות בכביש (דרך אגב, זו הסיבה שויתרתי על קטנועים)

יצאתי מדרך קיבוץ גלויות אל כביש מס 1 לכיוון נתבג, על הכביש המהיר מיד מרגישים שחסר כח, כלומר מגיעים להילוך שישי והמהירות בערך 110 קמש וזהו, אפשר למשוך ל 120 130 אבל אין מיגון רוח והאופנוע מתחיל קצת לצעוק. ב 110 ניתן לנסוע רגוע ובכיף , האמת ממש נהניתי בקטע הרכיבה הזה, הרגשתי חיבור לאופנוע , הרגשתי חי, היה כיף
הגעתי למחלף שפירים והסתובבתי חזרה לתל אביב, על המחלף בדקתי את הפניה ואת בחירת הקו בסיבוב , שניהם הרגישו טוב, האופנוע הבין אותי וביצע בדיוק את הפניות ללא טילטולים או הפתעות. חזרה לתל אביב שוב היתה מהנה מאד, האופנוע מרגיש גדול וארוך, הילוכים חמש ושש סוחבים יפה , מנוע הטווין רגוע וחלק
החלטתי לנסוע על קיבוץ גלויות עד יפו.  בנסיעת פקקים/רמזורים  האופנוע מתפקד טוב מאד הוא קל לשליטה ולפניות מהירות, והמושב הנמוך מקנה תחושת ביטחון, בקטע נסיעה זה אין מה להאיץ בין הרמזורים , עדיף לנסוע לאט בשני שלישי ולנסות לגלוש לאורך הכביש. המראות בסדר הייתי מוסף עוד שתי סנטימטר כי הזרועות מסתירות חצי מהמראה
בעליה ליפו נתתי קצת גז, האופנוע טס בעליה , אין מחסור בכח או מהירות , הילוך רביע פשוט מעולה, מושך חזק וטוב. בעליה לכיכר קדומים יש קטע כביש עם ריצוף אבן, כל רכב וקטנוע מקפץ שם ורוקד דבקה , אך האופנוע הזה צלח את הקטע הזה בצורה חלקה וגיהץ את האבנים ללא קושי

עצרתי לצילומים מול הים, והחזרתי את האופנוע לסוכנות

כרגע האופנוע הזה עולה אצלי לגמר, יחד עם עוד מתחרה או שניים, נראה לי שמקבלים כאן חבילה טובה ורגועה , אופנוע סולידי, יציב, נוח, ידידותי, מבית טוב (אומנם מורכב בסין)
המחיר שלו כרגע לדגם ללא הפירינג הוא 31,700 לדגם עם הפיירינג זה בערך 34,000
אני מודה שיש לי קושי פסיכולוגי לשלם סכום כזה לאופנוע שבארהב עולה 4000 דולר (פחות מחצי מחיר)  אז אולי אלך על משומש

עדכונים בהמשך

Tuesday 23 February 2016

בחירת אופנוע

תהליך בחירת האופנוע קצת מתארך, אשתי טוענת שהתמכרתי לתהליך וברגע שאקבל החלטה אז זה גם אומר שוויתרתי על כל שאר האופציות.
הנה מה שקרה בינתיים: בחודש הראשון התמקדתי בקטנועים , משום מה זה נראה לי הגיוני לחזור לרכב על קטנוע. אז קראתי את כל מבחני הדרכים האפשריים וגם יצאתי לרכיבות מבחן על הקטנועים הבאים: פיאגו 250, דאון טאון 300, סאן יאנג 250 , קוואסאקי J300
מכל הקנועים להלן הנח ביותר היה הפיאגו 250, יש לציין שלא רכבתי על קטנוע של ימאהה אקסמקס 250 מאחר ולסוכנות בחיפה לא היה כלי כזה זמין לרכיבות מבחן
הבעיה בקטנועים שפשוט לא היה לי נח, משהו בתנוחת הרכיבה לא מתחבר לי. זזתי קדימה ואחורה על המושב, חיפשתי היכן להניח את הרגליים, הרגשתי לחץ בגב תחתון וכולי.
כאמור הקטנוע הנוח ביותר היה הפיאגו אקס אבו 250 אך עדיין החלטתי להמשיך לבדוק.
בשלב הזה נתקלתי באתר ובבלוג של תמיר קרני וקראתי את ההערות שלו על קטנועים , על הגלגלים הקטנים, הווריאטור, הפלסטיקים, הטיפולים והחלפים היקרים, ועל המלצתו להתרחק מהקטנועים ולבדוק אופנועים קטנים.
התחלתי לקרוא כל מה שניתן על אופנועים קטני נפח ויצאתי למספר נסיעות מבחן, רכבתי על קיואיי בלאקסטר 250 אך תנוחת הישיבה בצורת קסטום לא היה לי נח וגם האופנוע הרגיש לי מקרטע ולא זורם, הרגשתי שהאופנוע לא מבין אותי, לא מבצע את הפעולות שלי, ונלחם בי.
בהמלצת הבלוג של תמיר קרני נכנסתי גם ל גבר אופנועים ויצאתי לרכיבת מבחן על הרויאל אנפילד בולט 500 סמק. ממש נהניתי לרכב עליו, היה נח , חזק, כיף, תנוחת הישיבה נוחה מאד, בולמים טובים וכו
הבעיה שקצת מדאיג אותי שהוא הודי, וקצת מיושן, ושהמנוע סינגל גדול והוא ממש רועד, כמו כן 500 סמק מייקר את הביטוח. אופנוע רויאל חדש עולה 37000 וזה קצת יקר לי. רציתי גם לרכב על הקליבלנד אייס 250 אבל לא היה להם אחד וגם נאמר לי שאין כרגע במלאי ושהמשלוח הבא ידיע רק במאי 2016 וחוץ מזה עם הספק של 14 כח סוס הוא נראה לי קצת חלש

המשכתי לקרוא ולחפש , קראתי על היוסאנג אבל לא נראה לי הפוזה הספורטיבית, קראתי על הסאניאנג וולף 250 אבל הבנתי שכבר אין כאלה חדשים, קראתי על הלונסין שנראה מעניין ושווה בדיקה

לקוואסאקי ולהונדה יש אופנועי 300 סמק שנראים טוב אבל הם בתצורת ספורט שלא מתאים לי בכלל , וגם יקרים בסביבות 40000 שח
חבל שהונדה לא מייבאים את ה 300F , קראתי עליו במבחן דרכים אמריקאי והוא יכול היה ממש להתאים כאן לארץ

בקיצור לגמר הגיע אופנוע אחד שמחר אני הולך לבצע עליו נסיעת מבחן
זהו סוזוקי אינזומה 250 סמק. יש לו מנוע טווין, 26 כח סוס, מומנט סביר, והוא נראה גדול ומרווח והמחיר שלו סביר בהחלט בסביבות 30 אלף שח (זול יותר מקטנוע ימאהה 250)