Wednesday 9 November 2016

רכישת קוואסאקי W800

מאחר ושלב בחירת האופנוע התארך לו, ניצלתי את הזמן לחסוך את השקלים כך שאוכל בבוא היום לרכוש במזומן. לבסוף התייצבתי בסניף הראשי של מטרו מוטור ברחוב תושייה בתל אביב, כשבתיקי פנקס המחאות ומבחינתי -  היום סוגרים. השאלה.... האם הם יודעים גם למכור? לא סוד הוא שחברת מטרו איננה אהודה במיוחד ויש עוד בלוג נפוץ במרשתת שממקם את מטרו בשורה אחת עם שונאינו הגרועים ביותר. הגעתי עם ציפיות נמוכות עד בלתי קיימות.
הפתעה לטובה: קיבל אותי בחור צעיר, חייכן, סבלני, אקרא לו בנימוס באות הראשונה – מם.  למם  לא הייתה משימה קשה כל כך, הרי כבר רכבתי על האופנוע W800 ובחרתי בו, כל מה שצריך זה לא להרוס. התחלנו לנהל משא ומתן על שלשה דברים: מחיר סופי, אביזרים והתקנות, הסדרי תשלום. כל הכבוד למם הנחמד שהבין אותי, היה גמיש,  הקשיב וקיבל את רוב בקשותי והעיקר לא זלזל או התלהם או התרגז,  אלא ניגש בסבלנות פעם אחר פעם לחדר צדדי לקבל אישורים מההנהלה. גם בחנות האביזרים סייעו לי מאד – במקצועיות ובסבלנות. העסקה הושלמה , שילמתי מקדמה, לחצנו ידיים, נסעתי הביתה (ברכבת) והתחילה ההמתנה להגעת הכלי לסוכנות. מם הבטיח שתוך שבועיים הכלי יגיע. במאמר מוסגר אני רוצה לציין ולהודיע חגיגית ליבואנים: המגזר שלי –כלומר רוכבים מבוגרים השבים לענף, הוא מגזר עם פוטנציאל עצום. היבואן שיבין זאת ראשון, יביא כלים מתאימים וידריך את אנשי המכירות שלו איך מדברים איתנו.... ירוויח בגדול. את שלב ההמתנה לאופנוע ניצלתי למחקר בשני תחומים שיש קשר ביניהם: ביטוח ופיתרון מיגון נגד גניבות. חזרתי אליכם חברי הפורום, וקראתי בעיון את כל השירשורים שלכם בנושאים אלו, ולאט לאט התמונה התבהרה: אין פתרון ביטוח מושלם, אלא על כל אחד למצוא את הפתרון הנכון עבורו. החלטתי שהפתרון הנכון עבורי הוא ביטוח מקסימלי, כלומר: ביטוח חובה / עסקי  (אני עצמאי, זוכרים?)  + ביטוח מקיף הכולל צד גימל , תאונה עצמית והחזר כספי במקרה של גניבה מינוס השתתפות עצמית. לשמחתי הורידו לי את גובה ההשתתפות העצמית, וקיבלתי עוד הנחה קטנה וזהו. אין כאן הרבה משחק או תחרות ובעצם המשוואה היא פשוטה: רוצים שקט נפשי? תשלמו, והרבה.
לקראת בחירת מערכת מיגון שוב לא התעצלתי, וקראתי בפורום מניסיונכם והצעותיכם. שוב למדתי  שאין פתרון בית ספר, וכל אחד צריך להתאים את ההגנות לתצורת השימוש והחניה שלו. ביצעתי השוואות, עשיתי טבלאות, הבטתי במראה ולבסוף בחרתי במערכת המתאימה לי. כזו שמשחררת אותי מהצורך במנעולים, שרשראות, עצם קבוע , ועצם הבריח.... יש חיישן תזוזה, מערכת איתור, סיירת מובחרת,  אפליקציה בנייד והעיקר : גונבים לי? בעיה שלהם, שישלחו את כל סיירי התות מצידי.
ציוד רכיבה:לזה דאגתי לשמחתי בנסיעה האחרונה שלי לחול, חזרתי עם: מעיל רכיבה אלפיינסטאר כולל מגן גב קשיח, כפפות של אותה החברה ומכנסי רכיבה ממוגנות עם ברכיות מובנות (חצי מחיר מהארץ...) את הקסדה של חברת Nolan רכשתי כאן בארץ יחד עם האופנוע במטרו. בנוסף רכשתי נעלי עבודה מאווררות מעור, עם שרוכים, כיפת הגנה ממתכת, סוליה קשיחה ולא מחליקה על שמן.... וכל זאת בחנות אספקה טכנית העירונית במחיר מצחיק.
בקיצור חברים, אכן תחביב יקר... נפרדתי בחודש אחד מסכום הגבוה ב 15% מגילי המתקדם כדי להגשים את החלום . 

1 comment:

  1. לפני שרוכשים אופנוע חדש כדאי לעשות סקר על ביטוח מקיף אופנוע הוא לא כלי בטוח.

    ReplyDelete